Na het nodige politieke getouwtrek kregen wij 8 juni het bericht dat Nederland begint met het vaccineren van haar arbeidsmigranten. Bij het vaccineren van deze doelgroep wordt er op organisatorisch vlak een beroep gedaan op uitzendbureaus. Deze taak nemen wij uiteraard graag op ons.
Het coronavirus is nu al zo'n anderhalf jaar van grote invloed op zowel onze werk- als privélevens. Inmiddels zijn veel mensen aan de beurt geweest voor een prik en is het positieve effect van vaccinatie zichtbaar. Ontvangst van het vaccin geeft veel mensen dan ook een bevrijdend gevoel en dat is bij onze flexmedewerkers niet anders. Toen we het goede nieuws ontvingen zijn we gelijk aan de slag gegaan.
Vanwege de taalbarrière zit zelf met de GGD bellen er voor onze medewerkers vaak niet in. Hiervoor hebben we een eigen telefoonlijn opengesteld. Medewerkers die naar deze lijn bellen krijgen dezelfde vragen als bij de GGD, maar dan in hun moedertaal. Na het doorlopen van alle vragen wordt er door ons een afspraak bij de GGD gemaakt.
Ook tijdens het vaccineren kan de taalbarrière voor problemen zorgen. Daarom zorgen wij voor vervoer naar-, en begeleiding op de vaccinatielocatie.
Bij vragen op organisatorisch vlak zijn wij uiteraard bereikbaar. Voor verdere informatievoorziening hebben wij de beschikbare voorlichtings- en informatiefolders van Rijksoverheid verspreid onder onze medewerkers. Deze folders zijn beschikbaar in verschillende talen, zodat de informatie voor eenieder duidelijk is.
Inmiddels staan de eerste vaccinatie-afspraken gepland!